Gyors képsorozat az egyetemről (Hankuk University of Foreign Studies). Sok hozzáfűznivalóm nincs, az látszik a képeken, milyen rengeteg pénzt költenek Koreában az oktatásra. És ilyen hasonló egyetemekkel van tele a város (a wikipédia szerint 37 egyetem van csak Szöulban).

Mivel így elsőre kicsit unalmasan hangzik, néhány apró érdekesség:

1. összesen 54 nyelven lehet tanulni és van magyar szak is!!

2. március 29.-én Schmitt Pál volt az egyetem vendége és tartott előadást (van róla cikk is) igaz, neki nem jár emlékút, mint Obamának, aki a közelmúltban szintét tiszteletét tette a HUFSon:

Szerző: Mirtice  2012.07.20. 06:00 Szólj hozzá!

A városnéző túra következő állomása egy tradicionális koreai falu volt, a nagyváros szívében. Egy (angol mércével) kisebb park területén skanzent rendeztek be a koreaiak, hogy a kíváncsi turista megismerhesse a hagyományos életformát, aminek azonban a hasznos dolgait megőrizték a koreaiak.

hanok = tradicionális koreai ház.

Minden ami koreai, han-nal kezdődik. Han = koreai. Jelen esetben az 'ok' a házat jelenti. A hagyományos viselet a hanbok, hangul a koreai abc, hankuk maga Korea 'ország' és így tovább.

Szerző: Mirtice  2012.07.19. 07:31 Szólj hozzá!

Címkék: korea

Beszámoló majd később lesz, mert nagyon hosszúak a napok és mire hazaérek, már nem sok energiám marad. Előlegnek képek.

Szerző: Mirtice  2012.07.15. 17:11 Szólj hozzá!

Amikor Péter engedett a családi nyomásnak és bátorságát összeszedve felült a repülőre, hogy meglátogasson, tapasztaltam, milyen HK túristaszemmel. Első este sushi bárba mentünk. HKban nagyon népszerű a sushi és jóval olcsóbb is, mint itthon (és nyilván jobb is, bár én itthon nem ettem). Sok helyen este 10 után féláron adják a kínálat nagyrészét, így néha megéri elmenni - a cserediákok körében legendává vált a 'half price sushi. Mi kevésbé lettünk rajongói, mert nem jó három nap után is nyershal ízű szájjal rohangálni :) íme egy-két helyes kis sushi:

Másnap felmentünk a Peak-re, erről mér meséltem. De most a Peak Trammel mentünk, ami olyan inga-jellegű masina, mint nálunk a Budavári Sikló. Csak kicsit hosszabb távot tesz meg, kb másfél kilómétert 400 méteres szintkülönbséggel. És most végre a kilátást is meg tudom mutatni:

persze ez sem tökéletes, kicsit párás, de azért klassz. A hozzánk közelebb eső épületek már nagyon elit lakhelynek számítanak, átlagosan 3-5000 euro egy négy fős család számára kényelmes lakás havi bérleti díja. Miután visszaraktátok a leesett állatok, elmesélem, hogy a Peak-en 8000 eurónál kezdődnek a lakások, a határ a csillagos ég, de mondjuk azok olyanok is... Rózsadomb seholse nincsen hozzájuk képest.

Szerző: Mirtice  2010.01.02. 21:13 Szólj hozzá!

Címkék: kaja peak hong kong sziget

Még több kép. Most Hong Kong másik oldaláról, a puccos helyekről. Felhőkarcolók, hotelek...

Szerző: Mirtice  2009.04.04. 20:59 Szólj hozzá!

Címkék: kaja central tsim sha tsui hong kong sziget

Válogatás a városban készült képekből

Szerző: Mirtice  2009.04.04. 19:56 Szólj hozzá!

Címkék: képek hong kong sziget

Kínai tartózkodásunk utolsó napján bringát béreltünk (fillérekért) és egész nap tekeregtünk a hegyek között.

Szerző: Mirtice  2009.03.26. 14:07 2 komment

Címkék: kína

Korán keltünk, mert várt ránk Guilin két turista látványossága: a Solitary Beauty Peak ( Magányos Szépség csúcs) és a Reed Flute Barlang délelőtt, délután pedig hajókirándulás.

Szerző: Mirtice  2009.03.25. 20:18 Szólj hozzá!

Mit szóltok egy kis betekintéshez a Student Residence mindennapjaiba?

Szerző: Mirtice  2009.03.20. 18:08 1 komment

Címkék: egyetem

Bocsánat a késlekedésért, kicsit lusta vagyok mostanság, de íme, csak elkészült a Kína-beszámoló első része!

Szerző: Mirtice  2009.03.15. 06:44 Szólj hozzá!

Címkék: kína guilin

Lévén negyedéves ZH-k tömege, most nincs energiám hosszas beszámolót írni a hosszú hétvégéről, amit Kínában töltöttünk, Guilin városban és Yangshou faluban láttunk világot. De elöljáróban íme néhány jobban sikerült kép:

Szerző: Mirtice  2009.02.25. 08:43 4 komment

Címkék: kína

A következő vasárnap ismét Lorenzio szervezett kirándulást, Hong Kong legdélibb csücskére, Po Toi szigetre. Mivel a világ végén van, nehézkes eljutni ide. MTR és hosszas kacskaringós buszozás után értünk Stanley-be, ahonnan a komp indult.

Stanley egy falu HK sziget déli részén. Közkedvelt túristalátványosság, kísértetiesen hasonlít egy mediterrán kisvároshoz. Az embernek eszébe sem jut, hogy Kínában van. A part menti sétányon angolos pubok sorakoznak, de a hűsítő sört sziklákon ücsörögve, lábat tengerbe lógatva is iszogathatja a fáradt vándor.

Szerző: Mirtice  2009.02.25. 05:50 Szólj hozzá!

Címkék: sziget beach

Hétvégi kirándulásaink egyike Lamma szigetre vezetett. Reggel Centralban felszálltunk a kompra, ami kb fél óra alatt ért a szigetre. Néhány kisebb faluból áll, melyeknek lakói halászatból élnek - a zsákmányt a part menti éttermekben fogyaszthatják el a túristák. A sziget ugyanis híres arról, hogy olcsón lehet mindenféle tengeri herkentyűket enni, amit mi is kipróbáltunk. Mivel egymás mellett sorban vannak az éttermek, könnyedén lehet alkudozni, hogy minél kedvezőbb áron jussunk hozzá minél több finomsághoz... nekünk a végén még ingyen sör is jutott! Ezen kívül körbe lehet sétálni a szigetet, pihenni a homokos strandokon... one beach after another. Az egyetlen apró szépséghiba a hatalmas erőmű, amit a sziget minden pontjáról látni lehet. Sok izgalmas dolog nem történt, küvetkezzenek a képek:

Elena, Nico, Riccardo, Márti, Marta, Sophie, Holger és José és Alex

Szerző: Mirtice  2009.02.25. 05:28 2 komment

Címkék: sziget beach

A kínai új év harmadik napján a délelőtti napsütéstől fellelkesedve elhatároztuk, elmegyünk a Victoria Peak-re. Ez HK szigeten van, belátni az egész várost a kilátóteraszról.

MTR helyett most leszálltunk TST-nél és a híres nevezetes Star Ferry nevű komppal keltünk át a kikötő másik oldalára. Baromi olcsó, kb 60 ft egy jegy, 8-10 percenként jár, és 7-8 perc alatt ér át - lassabb, mint MTR-al, de a kilátás megfizethetetlen, még akkor is, amikor rossz idő van.

Szerző: Mirtice  2009.02.12. 08:46 2 komment

Címkék: kikötő hong kong sziget lan kwai fong

Kedden a tüzijáték előtt még átmetróztunk Hong Kong szigetre, rövid városnézésre. Hong Kong, mint 'ország' is létezik, amely egy félszigetből áll, ami Kínával határos. A határ melletti területet hívják Új Területeknek ( New Territories), a félsziget sűrűn beépített városa Kowloon ( itt található a rezidenciám), és ezen kívül sok szigetből áll HK, a második legnagyobb Hong Kong, amelyet több metróvonal és komp köt össze a szárazföldel. A part mentén végig hatalmas felhőkarcolók állnak. Lényegében ez HK elit része, a világ egyik pénzügyi központja. A hegyoldaból kikandikáló luxusvillákban laknak a milliomosok.

Szerző: Mirtice  2009.02.06. 19:04 Szólj hozzá!

Címkék: tsim sha tsui hong kong sziget

Múlt héten remek kulturális élményben volt részünk: a kínai új évet ünnepelték HK-ban, három napon át tartott az ökör évének köszöntése. De lényegében egész héten tartott a dínom-dánom ( és az iskolai szünet). Panem et circenses a népnek: hétfőn parádé volt, kedden tüzijáték. Lássuk sorjában:

Szerző: Mirtice  2009.01.31. 18:01 1 komment

Címkék: tsim sha tsui

idézet Marta-tól, aminek hatására íme néhány kép, hogy ne aggódjatok, vannak itt is barátaim :)

Szerző: Mirtice  2009.01.30. 08:45 Szólj hozzá!

Címkék: képek lantau tsim sha tsui hong kong sziget lan kwai fong

Vasárnap kirándulást szerveztek a cserediákoknak HK Lantau nevű szigetére, amelynek nevezetességei a repülőtér, az óriás Buddha szobor és Lantau-csúcs, ami HK második legmagasabb pontja. Mivel az elsőt már mindenki látta, a két utóbbit vettük célba. Kb harmincan indultunk el, vezetőnk Lorenzio volt, aki a cserediákok önkéntes őrangyala és idegenvezetője ( amerikai, aki itt tanult, és saját viszontagságainak átélése miatt próbálja megkönnyíteni minden félévben az új cserediákok hordáinak életét). Mivel mindenkinek mást jelent a 'kirándulás', körömcipőtől túrabakancsig mindenféle lábbeli feltűnt. Elsőként hosszasan buszoztunk, majd elfelejtettünk leszállni. Vártunk egy másik buszt, amivel visszamentünk két megállót. Majd bementünk egy shopping centerbe, majd felszálltunk egy harmadik buszra... Úgy tűnt ekkor, hogy a körömcipő-féle kirándulásra számítóknak volt igaza. Elterjedt nézet volt még, hogy Lorenzio Guiness-rekordot szeretne dönteni a 'hány buszra tudunk felszállni 2 óra alatt' kategóriában.Aztán csak lekászálódtunk a járműről, és nekivágtunk Lantau-csúcsnak. Első benyomás:

Szerző: Mirtice  2009.01.26. 08:39 1 komment

Címkék: kaja lantau

Hétvégén Makaón jártunk - praktikus oka a vízum érvényesítése volt (szépen tele is pecsételtek 3 oldalt az útlevelemben), másrészt ha az embert egyszer Hong Kongba vet a sors, mindenképp érdemes egy napos makaói kiruccanást is betervezni. Most már Makaó is Kína Különleges Igazgatású Területe ( mint HK ), de 1999-ig portugál gyarmat volt, az utolsó ázsiai gyarmat. Egy órányi kompútra van HK-tól. A területe 28 négyzetkm, kb félmillióan lakják, szinte csak kínaiak, portugált kvázi egyáltalán nem látni, viszont kulturájuk emlékeit annél többet.

Szerző: Mirtice  2009.01.20. 19:12 2 komment

Címkék: makaó

Január 16. Vízum beragasztva az útlevelembe. Így hétfőn lesz student ID cardom (kb diákigazolvány), aminek tulajdonában lesz internet a szobámban is, nem csak a remek multikulti-billentyűzetes tetűlassú géptermi géppel fogok tudni csatlakozni a világhálóra.

Suli: baromi nagy, de érthetően ki van táblázva, és az épület adott részeihez különböző színeket rendelnek, ami alapján könnyen beazonosítható, hogy melyik irányba kell menni, utána segítenek a táblák.
City University of HK főbejárata

Szerző: Mirtice  2009.01.19. 17:30 Szólj hozzá!

Címkék: egyetem

Victoria Harbour / kikoto, Hong Kong

szerenysegem... csak hogy lassatok, tenyleg itt vagyok :)

a hatterben Makao kaszinoi

a kaszinok ejjel

Makao torony, ha jol emlekszem 338 m magas

Szerző: Mirtice  2009.01.18. 16:37 2 komment

Címkék: kikötő makaó

Nem egyszerű város ez. Az első benyomásaim röviden: tömeg van, lökdösődnek az emberek, főleg a metrón – nem szokás megvárni, amíg leszállnak, hanem egyből az ajtó nyitódásakor elkezdenek felszállni, és lökdösődnek, de nem gyengén. Ez engem rettenetesen idegesít… az a hab a tortán, hogy magukban beszélnek. Másrészt, az egész város egy nagy shopping center. Egymás után vannak, átmész egy ajtón és máris egy másik plázában találod magad. Hello Kitty túl gyakran jelenik meg ahhoz, hogy épp ésszel el lehessen viselni… a fiatalok betegesen rajonganak a divatos cuccokért. Hideg van és nem ismerik a fűtést.  És most kicsit bővebben:

Szerző: Mirtice  2009.01.16. 06:57 Szólj hozzá!

Címkék: kaja egyetem

januar 11 éjszaka:

Két naplemente és egy napfelkelte felhők közötti megtekintése után megérkeztünk a Hong Kong-i Chek Lap Kok repülőtérre. A napfelkeltét Szibéria felett láttuk, mert Londonból hosszasan keletnek tartottunk és csak Novoszibirszk után vettünk egy balkanyart, így kerülve meg a Himaláját.
Szerző: Mirtice  2009.01.16. 03:57 3 komment

Címkék: london repülő

Remek, szóval mostmár nekem is van blogom... közkívánatra -részben. Tervbe volt véve, mivel egyszerűbb így eljuttatni hozzátok a mesélnivalót, mint mindenkinek emailt írni. Persze, Ti majd írjatok nekem!!!

Erre az egyetembre megyek: http://www.cityu.edu.hk/. Wikin találtam róla leírást, bár sajna csak angolul: http://en.wikipedia.org/wiki/City_University_of_Hong_Kong Azt írják benne, hogy ez Hong Kong 8 egyeteme közül az egyik. Mottója 敬業樂群 / Officium et Civitas, azaz nagy hangsúlyt fektetnek a megszerezhető akadémiai tudásra (ezt hogy mondják szépen magyarul?) illetve arra, hogy a diákok felelősséget érezzenek a társadalom iránt. Nagy nemzetközi kapcsolathálózattal rendelkezik (a Berkeley-vel példálóznak nagyon...). A diákok 5%-a külföldi. Igazából egy marha nagy önfényezés :D de a képek jók. Főleg nemzetközi tanulmányok - szakos tárgyakat vettem fel, a School of Humanities and Social Sciences = Bölcsész és Társ.tud Kar, ezen belül a Department of Asian and International Studies-hez tartozom.

És végül egy helyes kis térkép, felülnézetből az egyetem és környéke: http://lorencio.hypermart.net/CityforExchange/MapNB01Index.jpg ahol a Residence a koleszt jelenti, értelemszerűen a CityU  pedig az egyetem épülete.

u.i.: valamelyik remek posta elkavarta a vízumomat. Kevéssé vagyok boldog, mert az ő hülyeségük miatt plusz 15 ezer HUF-ba fog kerülni, hogy eljusson hozzám, vissza Hong Kongba, ahonnan indult... Hörrr.

Szerző: Mirtice  2008.12.26. 21:16 Szólj hozzá!